Pagina's

woensdag 16 oktober 2013

San Diego

Vanmorgen waren we alle 4 vroeg wakker. We zijn nog niet helemaal gewend aan deze tijdzone. Marcel is voor t ontbijt een paar blokjes rond gaan rennen.
Rond 9 uur hebben we weer lekker ontbeten: spek & ei, bagels, pancakes (speciaal voor Susan ;)) en vers fruit.

Vandaag hebben we San Diego bezocht. Deze 8e grootste stad van Amerika ligt op zo'n anderhalf uur rijden van Anaheim. Dit keer was het Frank's beurt om te rijden. De mannen zijn snel gewend aan de automaat en aan t verkeer. En met een co-piloot (soms wel 3 ... komt het altijd goed)

Old Town San Diego hadden we snel gevonden met een gratis parkeerplaats ernaast. We wisten niet goed wat te verwachten, maar het was een open lucht museum met vele leuke souvenierwinkeltjes. Het stamt uit 1820 en is een van de eerste nederzettingen in Californië (bron: reisgids :).)
De hop-on-hop-off trolley vonden we wat prijzig dus zijn we met de tram naar het centrum gegaan. Uitgestapt bij het enorm groot vliegdekschip de USS Midway. Leuk om zo'n gigant eens van binnen en van buiten te bekijken. Dit militair museum had dus geen last van de shutdown. We hopen dat het over een paar dagen gedaan is met die shutdown zodat de geplande bezoeken aan de nationale parken door kan gaan.

Gaslamp Quartier, een wijk met vele restaurantjes, ons volgende toeristisch punt was erg leuk om doorheen te wandelen. We zagen zelfs nog een honkbalstadion in de wijk liggen: Petco Park.
We vonden het opvallend rustig in San Diego, zo'n grote stad...
Onze benen en voeten hadden weer genoeg te verduren gehad, we hadden nog geen honger, dus terug naar de auto en back to the hotel. Op de terugweg prachtige Malibu-achtige plaatjes gezien: zonsondergang, palmbomen en zee. Om 19u00 is het hier donker.

De tank weer volgegooid (het was even zoeken naar een tankstation en het knopje van de tankdop) zodat Frank en Susan morgen heen en terug naar Universal Studios kunnen! Marcel, Pieter en ik vertrekken om 7u15 naar het congres. Daarom snel een Subway broodje ipv een uitgebreide maaltijd. Op tijd het bed in.

Groet,
Judith

lokale tijd: dinsdagavond 10u20

1. Zijn andere benzineprijzen dan hier in Nederland...
    Mooi uitzicht.. De drukte moet voor jou bekend voorkomen als je vanuit Eindhoven Maastricht in komt via A2 ... ;)