Pagina's

zaterdag 26 oktober 2013

Love. Fitness. Happiness.

Het laatste blog van een vakantie vol dierbare herinneringen. De eindevaluatie is positief uitgevallen en voor herhaling vatbaar was de conclusie. We hebben elke dag wel bijzondere momenten gedeeld. Zo ook onze laatste vakantiedag: fietsen door San Francisco.

Het was weer lekker weer met goed zicht, dus die brug die zagen we weer. Dat waren weer heel wat fotomomentjes waard.

Voor we naar de brug gingen hebben we eerst de zeeleeuwen van San Francisco op pier 39 bij daglicht bekeken én gehoord :)

We zijn niet de brug over gefietst, dat hadden we gisteren al per bus al gedaan. De route ging via Lincoln Park naar het strand (berg op, berg af, pffff)

Aan de andere kant van de strandweg lag een restaurant die een prachtige tuin bleek te hebben. Hier hebben we van een overheerlijke lunch genoten: samen een pizza, cesar salade en spicy chicken wings. En de heren een pitcher en de dames een mojito. We hadden weer wat energie nodig voor alle klimmen en dalingen die nog zouden volgen.

Vervolgens door het boomrijke (weinig herfstkleuren nog) Golden Gate Park gefiets waarna we uitkwamen bij de 'painted ladies' bovenop (!) Alamo Square met een prachtig uitzicht over de stad. Er staan vele prachtige gekleurde Victoriaanse huizen in San Francisco in sjieke straten met vele bomen.

Door de stad naar beneden richting kust waar we na 6 uur fietsen onze rijwielen inleverden. Ik had er zere knieen aan over gehouden, maar het was meer dan de moeite waard. Wederom een superdag met prachtig weer.

Terug in het hotel ons opgefrist, het dagelijkse wijnuurtje meegepikt en op naar Pier 39 voor ons laatste avondmaal. Dat werd een etentje bij een Italiaan, met mooi uitzicht over de baai van San Francisco. Terug in het hotel nog een laatste glaasje, bier voor de mannen en cappucino met baileys .... on the side! voor de dames!

Het zit er op! Het is nu 10 uur in de morgen. We hebben zojuist ontbeten en wachten nu op ons busje dat ons zo naar het vliegveld brengt. Dan begint het lange wachten en reizen. Over ruim 24 uur zijn we weer thuis. En dan de volgende dag weer meteen in het ritme van de dagdagelijkse bezigheden.

Maar dit pakt niemand ons nooit meer af!