Pagina's

dinsdag 23 oktober 2012

Short trek naar Nagarkot


Vanacht wederom een hoop herrie. Rond een uur of 4 begon het spektakel weer. Bellen van tempels werden geluid, de 'dweilbandjes/zaate hermeniekes' liepen voorbij. De meesten van ons die aan de voorkant van het guest house slapen, worden er wakker van. Toch maar weer oordoppen in. Resultaat van al deze hazeslaapjes: veel dromen. Ik was vanacht vanacht weer de weg kwijt. Hoe zou dat toch komen? ;)
Elke dag hebben we gelukkig (gloeiend) heet water. Om 8 uur zat ik weer fris gewassen (maar niet uitgeslapen) aan het ontbijt.
Het is vandaag de verjaardag van Mahesh. Frank had een Suske & Wiske over Nepal meegenomen. Met de groep hebben we voor hem gezongen en hebben we hem een gastenboek kado gedaan.
Vandaag is ook de dag waarop de voertuigen gezegend worden. Ook Mahesh en zijn broer Depeche hebben dat ritueel vanmorgen uitgevoerd. Wederom met bloemen, fruit, wierook, kaarsjes etc., werden 2 scooters en een auto gezegend. Ook een gans werd hieraan opgeofferd :S. Wederom een live slachting.


In het guest house sprak ik nog een Canadese die geklommen had in de Himalaya, een geweldige ervaring om nooit te herhalen. Een vreselijke vlucht, in een rij de berg oplopen en toen zij daar was, zijn er 2 mensen gestorven (1 hartinfarct en 1 in de kloof gevallen door een ontmoeting met eenYak). Behalve dat ik niet getraind ben, zou ik dit niet willen beleven.

Om half 10 verlieten wij na ruim een week ons geweldig verblijf. Onze volgende stop is Nagarkot. 
Bepakt met een rugzakje met spullen voor 2 nachten gingen we op weg. Nagarkot ligt 20 km van Bhaktapur. We werden een beetje verwend door Mahesh, de eerste 10 km werden we per bus vervoerd :) In Telkot begon onze tocht pittig met trappen, heeeeel veel trappen. Het werd een prachtige tocht door allerlei kleine dorpjes. In plaats van slachten, zagen we nu het vlees overal drogen. Morgen is de laatste dag van het Dashain festival.


En wederom prachtige vergezichten met tussen de wolken een besneeuwde Himalayatop.



Het was een pittig tochtje van zo'n 10 km die alleen omhoog ging, kleine stukjes over asfalt maar vooral over stenen, zand en bospaadjes.
Onderweg heb ik nog geschommeld, op een echte Nepalese schommel. Super leuk.
Na zo'n 3 uur kwamen we in ons verblijf: Manla Resort. Het droomverblijf volgens Emmy, maar het is 4 jaar later een beetje vergane glorie. Maar we hebben allemaal leuke, vochtige huisjes met een prachtig uitzicht. En super gezellig. We hebben om half 4 de vuurkorf aangestoken, het was zo koud. Tot half 7 rond het vuur gezellig gekletst met Mahesh die ons van alles over Nepal vertelde. Uiteraard hadden we voor een taart gezorgd. En Mahesh voor rum (voor in de cola) , bier en wijn. Zo kregen we het wel warm!



Ook hier weer electriciteitsbesparing tussen half 6 en half 8, daardoor romantisch met kaarslicht getafeld. Het was ook heerlijk: aardappelsoep, heerlijke salade, spaghetti met eigengemaakte pesto, soort ratatouille, bonen en gebakken aardappelen met rozemarijn. Het toetje was een typisch Nepalees gerecht waarvan ik de naam vergeten ben, maar heerlijk: soort griesmeel met kokos, cashewnoten en rozijn. Mmmmm. Niet iedereen kreeg het op, daar was Frank blij mee :))
We liggen al om 9.00 uur in bed. Klammig :( Hopelijk slapen we goed, ik heb m'n legging, sokken en pyjama aan  (lekker romantisch hè). Morgenochtend staan Frank en ik vroeg op want wij willen de zon zien opkomen vanaf ons terras. 

Welterusten. Namasté
Judith

En we hebben wifi! Yeah!!

1 opmerking:

  1. Het blijft er prachtig uitzien, maar ik begrijp dat er ook vele 'gans bloederige' taferelen zijn!

    Een zeer bijzondere reis zoals het eruit ziet, zoals een parel in een lotusbloem?

    En ik blijf nieuwsgierig naar het fenomeen: Nepalese Schommel. Ik dacht dat die uniform waren, dus ben erg benieuwd naar een foto hiervan!!!

    Groet Marcel

    Ook de groeten van Susan ;)

    BeantwoordenVerwijderen