Pagina's

vrijdag 15 augustus 2014

Terima kasih, Oi

We verlieten ons optrekje na een tropisch regenbuitje en wederom een uitgebreid relaxed ontbijt. Nee dit huisje hadden we niet verwacht toen we het boekten en toen we aankwamen alleen een muur met trappetjes zagen. Schoonzusje Emmy zou het hier geweldig vinden, denken we.

Op weg naar Sanur, voor een paar relax dagen....
Onderweg nog gestopt bij 2 tempels: Pura Taman Ayun en Pura Tanah Lot. Gelukkig was ik tijdens het bezoek aan Balie niet ongesteld, anders had ik geen ene tempel in mogen gaan ;)

De Pura Taman Ayun wordt ook wel de drijvende tuin genoemd is een mooi groot tempelcomplex met vele paviljoens en pagodes. Helaas was de lotusgracht in onderhoud. De Pura Tanah Lot moesten we volgens Ronald en Els echt naar toe. Zij zijn er echter 25 jaar geleden geweest, vast toen nog niet zo toeristisch als nu. Wat een Chinezen, Japanners, Fransen, Duitsers en natuurlijk Hollanders. Het viel in 1e instantie tegen. Je zag alleen maar bomen die het uitzicht op het tempelcomplex belemmerden. De attractie van de tempel in de zee, zo hadden we gehoord, is de ondergaande zon. Daar hadden we geen zin in om met honderden op een terrasje te staan. Toen wij toch even van de mensenmassa wegliepen naar het terras hadden we een mooier en rustigere uitzicht op de tempel.

Uiteindelijk snapten we toch wel waarom dit zo'n toeristische attractie was.
Oi vond dat je Kuta gezien moest hebben, dus daar ook nog 'even' doorheen gereden. Brr. Wat een mensenmassa daar. Ja, het heeft een mooi prachtig strand en er wordt veel gesurfd, maar wij werden er niet blij van.

Door naar Sanur, naar onze ontspannende dagen. Omdat we 2 dagen Java hebben overgeslagen (nationaal park in Pandangaran en de Iljen vulkaan) hebben we al veel meer van Bali gezien dan dat we gepland hadden. Dat is een goede keus geweest. Nu kunnen we in Sanur ontspannen. Misschien nog een avondje naar een dansvoorstelling. We zien wel. Nu even niets meer.

Oi snapt dat niet zo. Hij wil ons nog overal naar toebrengen. Het een na het ander voorstel wordt ons voorgelegd. Misschien dat we hem nog vragen (hij blijft nog een paar dagen op Bali). We hebben toch voor de zekerheid afscheid van hem genomen. Hij heeft ons veilig van hot naar her gereden, daar zijn we hem heel dankbaar voor.

Voor nu is dit op vrijdagochtend ons uitzicht :) Met ons bedje in het water, in het Balinees zonnetje.

En daar doen we het voor vandaag mee. Tobias heeft net de was naar de wasserette gebracht. Twee volle plastic zakken (3,5 kilo) voor €3,90! Kunnen we eind van de dag ophalen. Nu het boek van Johan Fabricius over Bali dat ik van Marty te leen heb gekregen ter hand nemen. Ik vermoed dat ik de volgende dagen niet zoveel spannends te melden heb :)