Pagina's

donderdag 1 november 2012

Horn please!

We hebben allemaal lekker geslapen en heerlijk gedoucht in ons luxe hotel, alleen jammer van het eten hier. Ook het ontbijt 's ochtends was niet wat we gewend zijn. Maar natuurlijk wel een eitje. We eten hier zoveel eieren, de rest van de maand november gaan we op een eierloos dieet.

Vandaag weer een busreis van Lumbini naar Chitwan. Het was een rit van 170 km waar we 4 uur over hebben gedaan. Ik heb me lekker geïnstalleerd met muziek op m'n oren en genoten van de omgeving. We reden over een 'tolweg' (lekker racen :S), over een 15 km lange accidental area (de vrachtwagens lagen in de greppel) ... ik durf nou in alle achtbanen, dat is peanuts bij deze ritten. Ze moeten zo'n Nepalese weg in een rij-simulator inbouwen, dan krijg je pas een reactievermogen!
Look at the backside of the truck :))

Aangekomen bij ons verblijf Chitwan Adventure Resort (voor 2 nachten) hebben we afscheid genomen van onze chauffeur die ons 3 dagen veilig heeft rondgereden.

We zitten nu in de jungle, tevens malariagebied. Niemand van ons slikt malariatabletten, was niet nodig volgens onze GGD-arts voor de 2 nachten dat wij hier zijn. Maar wel dus flink deet op ons lijf smeren. We stinken allemaal.
Na een fijn ontvangst (een verfrissingsdoekje en bitter lemon) hebben we onze 'hutten' opgezocht. Het ziet er buiten allemaal prachtig uit (mooie tuin met schitterende bloemen en vrolijke vlinders) maar het interieur is wat minder. Maar we hebben wel airco en een wapperaar tegen de muskito's, daar is het verblijf door Mahesh op uitgezocht. "Dat heb jij goed gedaan, hè jongen"
Na wederom een warme lunch met deze keer maïssoep (lekker) en een bord vol van alles en nog wat hebben we even een uurtje gerelaxed. Om half 4 vertrokken we met de 'jungle'- gids het dorp Saurah in voor een wandeling.
De 1e verrassing was dat onze buurman een olifant in z'n schuurtje heeft!



Daarna nog wat lemen hutjes bezocht om te zien hoe (sommige) mensen hier nog leven. Maar voor hoe lang nog? Ik voelde me wel een gluurder om zo in iemands slaapkamer en keuken te kijken, en over al foto's van te nemen. Ja, je hoeft het natuurlijk niet te doen, maar die foto's zijn dan toch wel weer leuk. Dilemma's.
We hebben bij de rivier Rapti genoten van een mooie zonsondergang. Daar ook wat zonnende krokodillen gezien.
Het is hier weer een hele andere Nepal. We zitten helemaal in het zuiden, tegen de Indiase grens. Het is hier warm (zo'n 30 graden) en in de verte zie je de besneeuwde bergtoppen van de Himalaya. Heel bijzonder.


Om 18.00 uur terug en moesten om 18.15 weer klaar staan voor onze culturele avond in de plaatselijke dorpshuis (theater noemen ze dat hier): "Ladies and gentlemen" (degenen die deze reis al eens eerder met Mahesh hebben gemaakt, weten waar het over gaat :)) Het was een volle bak. Iedereen heeft ontzettend genoten van deze avond, behalve ik. Ik heb wel gelachen, maar om nou te zeggen dat ik het een prachtige show vond ... De napret tijdens het diner vond ik vele malen leuker.
Het was een gezellige avond.

We liggen allemaal weer vroeg in bed want morgenochtend om 6.00 uur worden we wakker geklopt, om 7.00 vertrekken we voor onze jungle-toer en alle toeristische activiteiten die hier bij horen.

Namasté
Judith

Helaas nog steeds geen wifi vandaag. Vanmorgen in Lumbini, en nu in Chitwan is de wifi ook 'kapot'.
Ik kreeg al een berichtje dat de update gemist werd ;) Hopelijk is de verbinding weer snel hersteld.

2 opmerkingen:

  1. Erg gaaf dat je ons op deze manier meeneemt zodat we van de ene naar de andere verassing lezen.

    Maar ik kan het toch niet laten om een aantal woorden zeer diep in mijn geheugen te prenten van deze blog.

    ...nu durf ik in alle achtbanen...

    Die challenge wil ik wel met je aangaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Marcel Schmitz
    Deze reactie had ik wel verwacht van jou *grinnik*

    BeantwoordenVerwijderen