Pagina's

vrijdag 5 augustus 2011

Miss Liberty

De 50e verjaardag van Obama stond voor ons in het teken van de recente geschiedenis van USA.
Na een ontbijtje bij Fluffy's (zo heette onze Cavia) zijn we met de metro naar Downtown Manhattan gegaan. Met de New York City Pass konden we kiezen tussen een 2 urige boottocht richting Manhattan of een bezoekje aan Liberty Island en Ellis Island. We hebben voor het laatste gekozen maar zijn niet in het monument geweest. Wel heel veel foto's van Miss Liberty gemaakt en natuurlijk van het uitzicht op Manhattan.
Ellis Island was wel interessant maar de film hadden we beter kunnen skippen. Dat hadden ze wel eigentijdser kunnen aanpakken dan de presentatie van een patriot en een haperende zeer trage film.
Maar bijzonder is het wel om te ervaren hoe de 'open-door-policy' van destijds nu geworden is tot de strenge veiligheidsmaatregelen vandaag de dag. Overal zie je agenten, zowel bij de Empire State als voor de boot werden we weer gecontroleerd. Vandaag bleven de poortjes maar bij mij piepen. Ik moest m'n schoenen uit doen en op papieren slofjes door de poortjes. Nog steeds gepiep, ook na controle met zo'n piepstok ;) maar ik mocht toch mee de boot op.
Na het bezoek aan de eilanden zijn we door Battery Park richting Ground Zero gelopen. Onderweg een frappucino bij de Starbucks gescoord :) We zagen een typisch Amerikaans protest van de arbeiders van het nieuwe WTC (luid protesterend met borden in een rondje lopen). Maar er werd nog wel volop gewerkt aan de bouw van de nieuwe torens met het oog op 10 jaar memorial day on 9/11 Daarna een indrukwekkend kleine tentoonstelling van 9/11 bezocht.

[helaas geen foto's ... uploaden lukt niet meer :( ]

Daarna zijn we de Brooklin Bridge opgelopen. We wilden eigenlijk naar Pier 17 maar wilden ook de Public Library zien. Volgens ons boekje was deze van vrijdag t/m zondag dicht dus zijn we in de metro gestapt terug naar Grand Central Station (prachtig).
De bibliotheek was groot en indrukwekkend mooi. Een prachtige tentoonstelling, immens grote studiezaal waar het druk en stil was. Bijzonder.
Buiten was nog een mooie Library Walk te lopen (mooie koperen plakaten in de stoep).
Volgens Wouter waren we in de buurt van de Nintendo store. Dat bleek 10 streets verder te zijn. Dat leverde bij mij een blaar op en de Store bleek daar niet te liggen. Terug naar het hotel. Een uurtje bijgekomen en de laatste restjes van de verjaardagstaart opgegeten. Happy Birthday Barack!
Tijd om een hapje te eten. We wilden naar Hard Rock Café of Bubba Shrimp op Times Square. Dit is maar 10 minuten lopen van ons hotel. Het was ontzettend druk op het plein. We hadden 1 uur wachttijd voor een tafeltje bij Hard Rock Café.
Die wachttijd hebben we opgevuld met bezoeken van enkele stores waaronder de Wonka winkel in de Toys R Us. Lol!
Het was leuk om nu samen met Frank en de kinderen te eten in een Hard Rock Café nadat ik vorig jaar 2 met Marcel en Susan heb bezocht. We hebben lekker gegeten.
Om 11 uur rolden we dodelijk vermoeid ons bed in.