Pagina's

donderdag 3 juni 2010

Let's the fun begin?

Gistermiddag in het zonnetje heb ik een concept-blogbericht gemaakt voor ons ICTO-blog op Infonet (voor de niet Zuyderlingen helaas niet beschikbaar). Het frustreerde mij al lange tijd dat wij als ICTO-adviseurs een blog niet als informatiebron gebruiken, maar alleen nieuwsbrieven verstuurden. Wij, als onderdeel van ZuydPLEIN, dat kennisdeling zo hoog in het vaandel heeft. Het nadeel van nieuwsbrieven vind ik (als maker van die nieuwsbrieven) het verzamelen van al die nieuwsfeitjes. Tegen de tijd dat een nieuwsbrief verstuurd moet gaan worden, is het weer diep graven naar al die interessante info die ik gelezen heb. Met bloggen kan ik meteen als ik iets interessants te melden heb (mijn zendingsdrang :)) dit posten. En dan kunnen we alsnog maandelijks (is het streven :S) op basis van alle blogs een nieuwsbrief versturen. Dat is het plan. Kijken of het werkt.
Ik blog al enige tijd samen met Marcel in ons duoblog. Het is begonnen als een pilot. De frequentie is nog niet zo hoog als ik graag zou willen, want het is erg arbeidsintensief. Zoals in de presentatie van Wow!ter vandaag tijdens de web2.0 workshop van de GO opleidingen gezegd werd: bloggen houdt je scherp!
Maar vooral het is zo leuk!
Nu zit ik samen met 6 collega's van Bibliotheek Zuyd te bloggen. Ik hoop echt dat zij net zoals ik daar de fun van in gaan zien! Ook trappenlopen kan vermoeiend zijn maar oh zo leuk. Ik geloof in de fun theory!




En nu op zoek naar al die bibliobloggers van Zuyd!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten