Pagina's

donderdag 1 november 2012

"Je moet het beleven!"

Vandaag is het woensdag. Het gaat goed hoor met ons, al horen jullie niets. "Geen bericht is goed bericht", zei mijn moeder altijd. Het is al de 3e dag zonder internet. Ik zal waarschijnlijk tot morgen (bij Mahesh) moeten wachten om de berichten van de afgelopen 3 dagen te kunnen uploaden. 

Vanmorgen om 6 uur werden we wakker geklopt. Ik begin nu toch wel naar mijn eigen bed te verlangen, na de zoveelste nacht op een houten plank met een dun matrasje. En naar mijn eigen douche, na de zoveelste koude.
Het is jungle-day vandaag. Lekker toeristisch, maar je moet er wel iets voor over hebben, wil je wat zien.
Nou, wat hebben wij allemaal gezien?

Een duizendpoot, 2 apen, de pootafdruk van een beer, een spoor van een wildzijn, neushoornpoep, 2 oehoe's, papegaaien zien vliegen. Hier allemaal geen bewijs van maar krokodillen hebben we vanmorgen volop gezien en hele mooie vogeltjs tijdens ons kanotochtje. Er was 1 boot lek, dus werd er een katamaran van gemaakt :)





De kanotocht leverde mij een natte broek op, maar het is lekker warm dus die droogde weer redelijk snel.
Na het boottochtje naar een centrum waar olifanten gefokt worden en getraind voor de pleziertochtjes met toeristen. Daarna een junglewalk. We waren allemaal goed ingepakt: lange broeken, lange mouwen en met volop deet.
Voor de lunch gekeken naar een wasbeurt op een olifant. Het lijkt wel leuk: door een olifant gewassen te worden in de rivier. Maar het ging er nogal hardhandig aan toe, voor de olifant dan. Deze wasbeurt hebben we maar voorbij laten gaan.
Het toetje van de lunch was een kokosnoot: lekker drinken en eten tegelijkertijd.

De meesten van ons hebben een siësta gehouden. Om 3 uur weer in de bus voor een ritje op een olifant. Zo'n anderhalf uur hebben we met vieren op de rug van een olifant door de jungle gelopen. Onze drijver was gelukkig niet zo hardhandig voor onze olifant Basant Tikali, een 35 jaar jong speels vrouwtje. Het was in het begin even wennen, maar daarna was het heerlijk relaxed. Alleen het instappen en uitstappen uit zo'n stoeltje ging niet zo soepeltjes bij mij ;)


De foto's van de elephant ride was lastig door het gewiebel en de ondergaande zon.

Dit is dan de laatste dag van ons tocht door het zuiden van Nepal. Een heel andere week als de week ervoor. Heel andere omgeving, andere mensen, andere natuur.
Ik vond het reizen vanuit de bergen naar de Terai prachtig. Maar de stad Pokhara en het gebied Chitwan erg toeristisch, en dat zal alleen maar toenemen. Vele hotels staan op de planning om gebouwd te worden.
Over het 'avontuur' door jungle ben ik erg ambivalent. Ik had graag die neushoorn en de tijger (die er rondlopen) live willen zien, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik zie niet ben tegengekomen. Laat mij dan maar het toeristje spelen. Toch had ik dit stukje Nepal niet willen missen. Het is zoals op het shirt van deze man staat: "je moet het beleven" (inside joke)



Morgen weer een lange weg naar huis, naar Bhaktapur! :) En weer wifi!

Namasté
Judith 

2 opmerkingen:

  1. O Judith!!!

    Dat je het gered hebt! Nee... ik bedoel niet die ontzettend avontuurlijke tochten of die net iets te toeristisch wordende steden of die kro-kro-kro-ko-dillo's of dat Catamaranavontuur van het zinkende vlot en Judith ik bedoel niet eens die natte broek en ook niet die angsten van het wel of niet zien van een neushoorn.... Ik snap echt niet dat je er zo rustig over blijft. Jij?

    3 dagen zonder wifi??? *Zucht* dat zal toch wel ergens pijn doen ;) Of begint het al te wennen?

    Have fun on your experience!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Marcel Schmitz

    Mijn reisgenoot had er meer last van, hij miste mijn blogjes :) Maar ik heb het overleefd!

    BeantwoordenVerwijderen