Pagina's

zondag 9 januari 2011

Blog mobiel

Wil je dat je blog ook goed kunt lezen op je mobiel? Zet even een vinkje om!

Open je blog van Blogger in de Draft-modus http://draft.blogger.com/home
Blogger in draft (Blogger in concept) is een speciale versie van Blogger waarin nieuwe functies worden uitgeprobeerd voordat deze worden gepubliceerd.

Klik op Instellingen, en vervolgens op Email en Google Mobile, klik het vinkje Ja aan
en voila ... je blog is mobiel en je krijgt er gratis een QR-code bij.
Met dank aan Trendmatcher  en aan Edwin Mijnsberg voor deze tip.
Trendmatcher heeft speciaal een voorbeeldblog aangemaakt om te laten zien hoe Blogger op een mobiel er uit ziet. Zie http://blogmobiel.blogspot.com/
@Sylvia: Voor WordPress is dit ook mogelijk, meer info http://wordpress.org/extend/plugins/wordpress-mobile-pack/

De QR-code heb ik links op mijn blog geplaatst. Een QR-code is een tweedimensionale barcode die je met de camera van je mobiele telefoon mbv een QR-reader kunt scannen. De scanner vertaalt de QR-code naar tekst over naar een website. Scan je mijn QR-code dan wordt je doorgeschakeld naar mijn mobiel blog.

Jammer is wel dat de links via Twitter naar de nieuwe blogposts niet naar het mobiele blog verwijzen itt de Mobile RSS-app. Maar misschien dat Blogger dat nog oplost, het is nog 'in-Draft'

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Judith,

    Dank voor de tip. Bij het gala op de posters ook de QR-code gebruikt. Werkt super.
    Alleen heeft het geen zin om de QR-code met de verwijzing naar jouw blog te plaatsen op jouw blog (dan ben je er toch al). Ik heb daar even over zitten denken en wist het ...ik zet de QR-code naar mijn blog in mijn handtekening van mijn e-mail...

    groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Chris, Nee het klopt dat dat geen zin heeft ... alhoewel ... je kunt m dan wel scannen met je mobiel en meteen bookmarken oid ;)hoef je niet het url in te typen. Leuke tip om in je handtekening op te nemen, dat ga ik ook doen :)

    BeantwoordenVerwijderen