Pagina's

dinsdag 5 oktober 2010

Aftellen

Gistermorgen zat ik mijn vader in de auto op weg naar de afspraak met de neuroloog bij mijn moeder. Het was 11u40. Ik realiseerde me dat ik op dat tijdstip over 1 week vertrek naar Amerika.
Het voelt nog steeds onwerkelijk, maar ik voel me ook erg bevoorrecht.

Normaal ga ik met de trein naar Roosendaal, kan ik lekker werken. Nu was het handiger om met de auto te gaan. Omdat mijn favoriete Radio2 zender in België niet werkt, heb ik keihard de muziek van Jurk opgezet. Blijf ik goed wakker en kan ik lekker meezingen. Wat een geweldige cd is dat toch. Wisselende muziekgenres, mooie teksten met prachtige beeldspraak en vol humor.
Teksten die zeggen hoe ik me nu voel.
(wel uit de context van het liedje gehaald hoor ;))

"....exploderende gedachten
Een frisse wind waait door mijn leven
Maar misschien wel wat te hard
Een frisse wind waait door mijn leven
maakt me stuurloos en verward ...."
(Uit: Zou zo graag)

Mijn nieuwe functie voelt als een frisse wind. Er komt zoveel op me af dat mijn gedachten zo nu en dan in mijn kop exploderen.
Tja en
"....Als je weet wat je wilt
En je kan wat je denkt
En je doet wat je moet
Dan komt het allemaal wel goed ..."
(Uit: Als je weet wat je wilt)

Nou weet ik nooit precies wat ik wil, dus of het ooit goed komt? ;)
En dan ga ik ook nog (onverwachts) naar een internationaal congres. Ik ben nog steeds verbaasd dat ik 'ja' heb gezegd en nog ga ook. Die frisse wind kan soms een behoorlijke stormkracht hebben door zorg om mijn moeder. Als ik weer zo'n paar uur op de revalidatie-afdeling rondloop waar mijn moeder al weer 9 weken zit, dan ben je toch in een verstilde wereld terechtgekomen. Mijn leven bruist en die van mijn moeder is zo vertraagd. Dat doet pijn.
Dan besef je weer dat het leven te kort is en dat we maar moeten genieten en uitdagingen aangaan. Dus blèr ik uit volle borst het Limburgs liedje mee (dat wel uit 1 zin bestaat!) : Dit verrukkelijke Leven.

Het zal nu 3-4 weken duren eer ik ma weer zie, daarom heb ik deze dierbare foto
-naast nog meer familiefoto's- in mijn screensaver opgenomen.
samen met ma op Texel (2008)

Heb ook mijn muziek van mijn oude MP3 gesynchroniseerd met mijn nieuwe telefoon, een mooie iPhone! Ook handige apps geïnstalleerd.
Het ESTA-formulier ingevuld, dat moet anders mag je Amerika niet in.
De koffer van zolder gehaald. Mijn zomerkleren weer uit de kast geplukt :)
Een nieuwe webcam gekocht zodat ik kan skypen met de familie. Ik zal ze missen, ben nog nooit 2 weken zonder man en kinderen van huis geweest.
Als ik bedenk wat ik allemaal nog wil doen voor ik vertrek....het nadert nu wel heel snel. Volgende berichtje zal vanuit de VS zijn :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten