Pagina's

vrijdag 5 november 2010

eDingen@Zuyd


Gisteren zijn we dan eindelijk begonnen met eDingen@Zuyd!
Ding 1 is zoals bij elke eDingencursus of je het volgt bij de 21 eDingen, 23 dingen, 23 onderwijsdingen, het begint altijd met BLOGGEN!
Rienke gaf in haar presentatie aan dat je kon kiezen tussen verschillende blogplatforms, ze gaf 2 voorbeelden WordPress en Blogger.Opvallend dat 9 van de 10 deelnemers voor Blogger koos.
Voor mij weer even een moment om ook mijn blog weer even te verfraaien. Ik zag namelijk bij de blogs van mijn clubje dat Blogger weer nieuwe gadgets heeft. Ik heb het aantal berichten dat op mijn homepage getoond wordt, vermindert van 7 naar 2. Mijn blogberichten zijn meestal nog al lang, dan wordt het zo gescroll. Lezers kunnen look via mijn blogarchief of labels of populaire berichten (nieuw!) naar berichten zappen.
Daarnaast heb ik pageviews toegevoegd (helemaal onderaan) en natuurlijk de blogs van het clubje dat ik tijdens deze cursus van feedback ga voorzien.
De meeste van jullie volgen mijn blog nu, en ik volg jullie natuurlijk terug. Maar in de praktijk zal ik jullie volgen via mijn RSS-reader. Rienke heeft op haar blog een artikel over het einde van RSS en daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Daarover volgende keer meer!
Momenteel draait in de bioscoop de film 'Social Network' over de opkomst en groei van Facebook. Misschien een leuk cursusuitje? Wie heeft zin om mee te gaan?


Zal ook weer eens kritisch naar de opmaak van ons duoblog kijken ;)
Volgende keer nog een post over mijn ervaringen met bloggen, maar ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig naar die van jullie!
Veel blogplezier.
Groetjes,
Judith

2 opmerkingen: