Pagina's

donderdag 3 juni 2010

Ca-ca-ca-catalog

Spelen met de lay-out van je blog, eer je het weet is het al weer 2 uur later.

Tijdens de web2.0 cursus kwam het oppimpen van de catalogus aan de orde. Onze OPC van OCLC is zooo web1.0. :S Dit i.t.t. Worldcat die al wel plaatjes laat zien, opmerkingen en social tagging toelaat, items die je kunt delen. Natuurlijk heb ik hier ook al lijstjes aangemaakt! :)
Tja, onze catalogus is geen populaire tool voor onze gebruikers. Misschien een leuke promotiefilmpje maken? Zag net een tweet voorbij komen met een leuke filmptip! Moet je zien! Leuk!



Kan iemand mij trouwens zeggen waarom mijn hyperlinks niet in een nieuwe pagina openen? Ligt dat aan de template die ik gebruik of moet ik ergens in de instellingen iets aanpassen? Snap het niet, in de allereerste blogposts van ictozuydplein gebeurde dat wel en ineens niet meer :S

3 opmerkingen:

  1. Hoi Judith, het niet openenen in een nieuw venster vind ik een grote tekortkoming van Blogger. Ik voeg zelf altijd in de html-mode handmatig target="_blank" achter een URL toe.
    Groetjes, Pascal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. thx voor de tip, ga het straks uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. .. of te tag: _new
    ;)
    Judith,
    Ik heb hartelijk moeten lachen om het filmpje... ja echte bibliothecaressen als acteurs... moet goed (fout) gaan
    Compliment met je Blog, ziet er goed uit.
    Regards...
    Jos

    BeantwoordenVerwijderen